Po interwencji niemieckiego urzędu antymonopolowego Lego zmieniło system rabatowy. Fot. Lego

Lego zmieniło system rabatowy dla niemieckich sprzedawców detalicznych. Zmiana ta była reakcją na wszczęcie postępowania przez organ antymonopolowy Bundeskartellamt, który postanowił przyjrzeć się polityce rabatowej producenta po otrzymaniu zawiadomień od detalistów handlujących zabawkami. Wskazywali oni, że sklepy stacjonarne mają dużo lepsze warunki współpracy niż internetowe. Dotychczasowy system rabatów mógł sprawiać, że konkurencja na rynku była mniejsza.

Według systemu wcześniej stosowanego przez Lego, poziom rabatu przyznawanego na dostarczane towary zależał od liczby „punktów” przyznanych sprzedawcy przez firmę. Najwyższą liczbę punktów mogły uzyskiwać wyłącznie sklepy stacjonarne. Przykładowo jednym z kryteriów, na podstawie których można było otrzymać więcej punktów, była powierzchnia handlowa, rozumiana jako powierzchnia półek z towarami w danym sklepie. Po interwencji Bundeskartellamt Lego zobowiązało się do zmiany tego systemu – na taki, który nie będzie dyskryminował sklepów internetowych.