Według raportu PMR odzież dziecięca to ten segment rynku, który w najbliższych latach będzie rozwijał się najbardziej dynamicznie. Fot. BranzaDziecieca.pl

Według raportu „Rynek produktów dla dzieci w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015–2020” po dwóch latach niższej dynamiki w 2014 r. rynek artykułów dziecięcych wzrósł o 3,2% i osiągnął wartość 9 mld złotych. W kolejnych latach powinien rosnąć w tempie 4–5% rocznie.

Coraz większego znaczenia nabiera handel internetowy, który obecnie notuje wzrosty na poziomie kilkunastu procent. W 2014 r. stanowił on najbardziej dynamiczny kanał dystrybucji produktów dla dzieci. Prognozy PMR pokazują, że sklepy internetowe utrzymają ten trend i stopniowo będą zwiększały udział w rynku.

Również sieci handlujące asortymentem dziecięcym oraz sklepy wielkopowierzchniowe będą zwiększały udział w rynku artykułów dziecięcych kosztem sklepów niezależnych.

Autorka opracowania, Paulina Walewska, przygotowując raport wzięła pod uwagę 5 segmentów rynku artykułów dziecięcych: odzież, obuwie, zabawki, kosmetyki i żywność.

Według prognoz PMR najbardziej dynamicznie w najbliższych latach mają rozwijać się kategorie ubrań i obuwia dla najmłodszych.

Według raportu PMR odzież dziecięca to ten segment rynku, który w najbliższych latach będzie rozwijał się najbardziej dynamicznie. Fot. BranzaDziecieca.pl