
Targi zabawek w Norymberdze otwierają się na nowy asortyment. W najbliższej edycji (29.09-03.02.2014) będą tam prezentowane m.in. wózki dziecięce, foteliki samochodowe, meble i wyposażenie pokojów, a także akcesoria dla najmłodszych.
O tej i innych nowościach, które przygotowują organizatorzy, mówił dziś w Warszawie, podczas dorocznego spotkania Spielwarenmesse Dialog, dyrektor marketingu Christian Ulrich.
Przyszłoroczne, 65. Międzynarodowe Targi Zabawek w Norymberdze, będą mieć rekordową powierzchnię 170 tys. m2. Stanie się to możliwe dzięki oddaniu do użytku nowej hali 3A. W związku z tym zmienią się także grupy asortymentowe w poszczególnych halach.
Znacząco poszerzy się część poświęcona artykułom dla niemowląt i małych dzieci. Wcześniej, włączając pluszaki, obejmowała hale 1 i 2, teraz dojdzie do tego również część hali 3. Oprócz zabawek w tym dziale znajdą się m.in. wózki, foteliki, meble i akcesoria. Nie będzie natomiast odzieży.
Kolejna zmiana polega na przeniesieniu artykułów szkolnych z hali 9 do 4. Tym samym w pawilonie nr 9 zwiększy się powierzchnia przeznaczona na kostiumy karnawałowe.
Wszyscy, którzy przyjeżdżają na Spielwarenmesse po fachową wiedzę, na pewno ucieszą się z tego, że darmowe wykłady w ramach Toy Business Forum zaplanowano także w pierwszym dniu targów (dotychczas zaczynały się dopiero od drugiego dnia). Będą one odbywać się codziennie w godz. 13-15 w hali 3A.
Zmieniono także formułę Global Toy Conference. Koniec z zamykaniem słuchaczy w sali wykładowej na cały dzień w ostatnim dniu targów. Międzynarodowy Kongres Zabawkarski przeniesiono z poniedziałku na sobotę, a prelekcje podzielono na 3 bloki, z których każdy ma trwać 1,5-2 godz. Nie trzeba już kupować biletu na całe wydarzenie – można zdecydować się tylko na 1 lub 2 moduły. W ubiegłym roku konferencja była poświęcona handlowi online, teraz czas na wiedzę, która pomoże zwiększać sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Bloki tematyczne to:
- strategia cenowa,
- prezentacja produktu,
- metody sprzedaży
Organizatorzy targów zabawek w Norymberdze starają się również poszerzyć bazę noclegową. Każdy odwiedzający tę imprezę doskonale wie, że znalezienie zakwaterowania w przystępnej jest praktycznie niemożliwe. Wielu gości śpi w miasteczkach odległych od centrum wystawienniczego o 50 km i więcej.
Oczywiście budowanie nowych hoteli, które praktycznie byłyby potrzebne tylko przez kilka dni w roku, mija się z celem. Ale okazuje się, że nie ma takiej potrzeby. Spielwarenmesse eG postanowiło poszukać noclegów… w odległym o 170 km Monachium. Okazuje się, że szybkim pociągiem Intercity można się stamtąd dostać do Norymbergi w godzinę i 10 minut. – Dwie noce w trzygwiazdkowej Astorii w Norymberdze kosztują 998 euro. Za czterogwiazdkowy hotel Maritim w Monachium, doliczając bilet kolejowy za 79 euro, płaci się łącznie 362 euro – wyliczał Christian Ulrich.
Kolejną nowością norymberskiej wystawy będzie TrendGallery – wystawa pokazująca tendencje, które według 9-osobowego komitetu ekspertów będą istotne dla branży zabawkarskiej w przyszłym roku. Przypomnijmy, że w prestiżowym TrendCommittee zasiada m.in. Marek Jankowski, redaktor naczelny „Branży Dziecięcej”.
Christian Ulrich, dyrektor marketingu Spielwarenmesse eG, opowiadał dziś w Warszawie o nowościach, jakie przygotowali na najbliższą edycję organizatorzy targów zabawek w Norymberdze. Fot. BranzaDziecieca.pl