Cyfrowa rewolucja napędzana pandemią koronawirusa nabiera w Polsce coraz większego rozmachu. Przybywa e-sklepów i internetowych konsumentów, a producenci prześcigają się poszukiwaniu nowych sposobów na  przyciągnięcie klientów. Jednym ze sposobów na zwiększenie sprzedaży są Strefy Marek w serwisie zakupowym  Allegro.

 

Moda na e-zakupy wciąż przybiera na sile. Według prognoz PwC w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu internetowego przekroczy pułap 162 mld zł, rosnąc o 12% w skali roku. Wzrost popytu pociąga za sobą wzrost podaży, co potwierdzają ostatnie dane rynkowe. W samym 2020 r. zarejestrowano w naszym kraju blisko 12 tys. sklepów internetowych, a ich łączna liczba na początku stycznia tego roku wyniosła 44,5 tys., czyli aż o 21,5% więcej niż rok wcześniej. Cyfrowa rewolucja jest błogosławieństwem dla klientów – oznacza dla nich bogatszą ofertę oraz więcej promocji. Sytuacja po drugiej stronie barykady jest skrajnie inna – walka o konsumentów stale się zaostrza. Konkurencja już dawno przestała się ograniczać do ceny. Liczą się również szybkość dostawy, łatwość wyboru i nawigacji po sklepie czy pozycjonowanie marki, czyli jej widoczność w wyszukiwarkach internetowych. To jeden z głównych powodów, dla których coraz więcej przedsiębiorstw zakłada tzw. Strefy Marek w serwisie zakupowym Allegro, gwarantując sobie szeroką skalę promocji.

Polskie korzenie, globalny zasięg

Serwisu zakupowego Allegro nie trzeba nikomu bliżej przedstawiać. Polska platforma plasuje się w dziesiątce największych  sklepów  e-commerce  na  świecie z  liczbą  194 mln  odwiedzin  miesięcznie,  co daje  jej  blisko 18,5 mln klientów na miesiąc, stanowiących około 60% całej krajowej (internetowej) populacji. O jej fenomenie świadczą sąsiedzi z zestawienia – eBay, AliExpress, Rakuten czy Wallmart to globalne. Na czym polega sukces polskiej platformy? Głównie na zróżnicowanych i przede wszystkim obiektywnych opiniach o produkcie, atrakcyjnych cenach oraz dogodnych i dostosowanych do potrzeb klientów sposobach dostawy towarów. Dzisiaj obecność w tym kanale sprzedaży jest absolutnym must have dla polskich producentów. Sama jednak obecność to dopiero początek walki o klienta. Potrzebne są także fachowe narzędzia umożliwiające efektywne pozyskiwanie odbiorców. Odpowiednio prowadzone Strefy Marek dają takie możliwości.

Centralizacja sprzedaży i promocji

Strefa Marek to coś więcej niż zwykłe konto na Allegro. Przede wszystkim oferuje bogatszy pakiet możliwości sprzedaży oraz narzędzi promocyjnych. Poza standardowymi metodami takimi jak wyróżnienia, podświetlenia, kampanie Allegro Ads czy reklamy graficzne, możliwa jest również pełna integracja z kontami w social mediach, przez co produkty zyskują szansę uczestnictwa w realizowanych tam akcjach promocyjno-marketingowych. Strefa otwiera również możliwości udziału w akcjach organizowanych przez samo Allegro.pl, polegających m.in. na obniżeniu kosztów działalności w zależności od realizacji indywidualnie wyznaczonych celów. – Nie bez znaczenia jest także fakt oznaczenia takiego konta nazwą „Oficjalny Sklep”, co podnosi wiarygodność sprzedaży od samego początku. Klient zyskuje wówczas pewność, że ma przed sobą wysokiej jakości produkty, które spełnią jego oczekiwania – dodaje Justyna Jarosz, kierownik działu Allegro w firmie Primavera Parfum, która świadczy usługi zarządzania strefami dla największych polskich brandów z rynku Beauty i Health Care.

Usługa szyta na miarę, ale nie wszystkich

Strefa Marek jest doskonałym narzędziem uzupełniającym szeroki wachlarz kanałów sprzedaży, ale niesie za sobą również pewne obostrzenia i wymagania. Efektywna sprzedaż za jego pośrednictwem wymaga współpracy z zaufanym partnerem. Miesięczny koszt prowadzenia strefy zaczyna się od 3 tys. zł. Usługa ta idealnie wpisuje się w strategie sprzedażowe dużych, rozpoznawalnych marek o ugruntowanej pozycji rynkowej, otwartych na rozwój sprzedaży w kanale Allegro oraz gotowych na inwestycje w komunikację i działania marketingowe.

Allegro dorzuca coś od siebie

Lista korzyści jest długa, a Allegro dorzuca do niej również swoje benefity, które są swoistym „wabikiem” na klientów oraz przyszłych właścicieli lub zarządców kont. Usługa Allegro Smart oferuje nieograniczoną liczbę darmowych dostaw do sieci tysięcy paczkomatów i punktów odbioru, listów poleconych, a także za pośrednictwem firmy  kurierskiej w całej Polsce przy zakupach powyżej określonej kwoty. Dla stałych klientów przewidziano atrakcyjny program lojalnościowy Money Allegro, z kolei firmy mogą korzystać z takich opcji jak Allegro Ads, czyli specjalnych reklam ofertowych zwiększających sprzedaż, bądź programu dla Najlepszych Sprzedawców na Allegro.

Kompleksowa obsługa

Przy współpracy z doświadczonym partnerem przy Strefie możemy oczekiwać szerszego wsparcia aniżeli obsługa sprzedaży. Zakres jego obowiązków obejmuje również przyjmowanie opinii czy reklamacji, realizację pełnego wachlarza promocji oraz łańcucha TSL, czyli magazynowania, transportu i spedycji. To wygodne dla wielu rozwiązanie outsourcingu spotyka się z coraz większym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorstw.

Czy nagłe wejście Amazona na polski rynek może zagrozić pozycji Allegro, a tym samym Strefy Marek stracą na znaczeniu? Jest to mocno wątpliwe. W opinii ekspertów ogromny potencjał tego rynku uwzględnia obecność kilku dużych graczy rynkowych, a zdrowa konkurencja między nimi może jedynie przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności zakupów produktów w tym kanale sprzedaży online. Z korzyścią dla internautów.