Na urodziny Batmana specjalnie zaprojektowano nowe logo. Fot. European Licensing Company

Trwają obchody 75-lecia Batmana, jednego z najbardziej znanych superbohaterów wszechczasów. W całoroczną celebrację urodzin zaangażowane są studia filmowe i telewizyjne, producenci gier, zabawek i gadżetów, a także twórcy komiksów. Specjalnie z tej okazji zostało zaprojektowane rocznicowe logo postaci.

– Batman to dla nas kluczowa marka z wielopokoleniową historią. Jesteśmy dumni, że możemy wspólnie świętować 75. rocznicę jej istnienia. Od wysokobudżetowych filmów kasowych aż po produkty konsumenckie, Mroczny Rycerz nadal bryluje na ekranach i zasługuje na status ikony pop kultury – powiedział Kevin Tsujihara, prezes zarządu Warner Bros. Entertainment.

Batman jako superbohater bije rekordy w każdym wcieleniu i wyznacza standardy sprzedaży wszystkich innych produktów. Jest najpopularniejszy spośród superbohaterów w historii filmowej – to w oparciu o jego postać powstało najwięcej scenariuszy filmowych.

Na polskim rynku produkty z Batmanem oferują firmy reprezentujące różne sektory rynku. Aleksander ma w swojej ofercie zabawki edukacyjne, Astra tekstylia szkolne, Hamelin artykuły papiernicze, Zielona Sowa książeczki edukacyjne. Filmy dvd dystrybuuje Galapagos, a gry na różne nośniki Cenega. Dostępne są także figurki akcji oferowane przez Mattela oraz klocki Lego.

European Licensing Company, reprezentująca markę w Polsce,  we współpracy z partnerami planuje szereg urodzinowych działań promujących wiecznie żywego Batmana.

Postać miała premierę w marcu 1939 roku, kiedy Bob Kane po raz pierwszy postawił kreskę Bat-mana (pierwsza transkrypcja) w komiksowej serii Detective Comics na podstawie historii wymyślonej przez Billa Fingera. Począwszy od filmów fabularnych, programów telewizyjnych, poprzez gry i wydawnictwa, na produktach licencyjnych kończąc, ten najbardziej ludzki z superbohaterów, od 75 lat fikcyjnie dąży do sprawiedliwości za pomocą swojego intelektu, sprytu i arsenału gadżetów.

Na urodziny Batmana specjalnie zaprojektowano nowe logo. Fot. European Licensing Company