
Firma NPD wprowadza nowe narzędzie umożliwiające dostęp do danych o rynku zabawek w Polsce. Z informacji o sprzedaży będzie można teraz korzystać online, za pośrednictwem dowolnej przeglądarki internetowej.
Do tej pory klienci NPD co miesiąc dostawali od firmy aktualną bazę danych, do której odczytania niezbędny był specjalny program zainstalowany na komputerze. Teraz wszystkie informacje są gromadzone na centralnym serwerze, a użytkownik ma do nich dostęp z dowolnego miejsca z dostępem do internetu. Wystarczy, że zaloguje się do systemu przez przeglądarkę. Raporty o rynku zabawek można przeglądać na ekranie, drukować, eksportować od Excela lub pliku PDF.
– Podstawową korzyścią jest szybsze dostarczanie danych do klientów. Gdy tylko wszystkie zebrane informacje są kompletne, sprawdzone i zaakceptowane, klient może z nich korzystać. Nie trzeba czekać na to, aż dane zostaną udostępnione na serwerze i samemu ich kopiować – mówi Paweł Szmidt z NPD. – Nowy system umożliwia przeprowadzanie bardziej pogłębionych analiz, ponadto łatwiej się z niego korzysta.
Użytkownik ma możliwość zdefiniowania raportów, jakie go interesują. Są one automatycznie aktualizowane, gdy w systemie pojawiają się nowe dane. Z łatwością można też odczytywać informacje o trendach rynkowych dotyczących np. sprzedaży danej marki zabawek w poszczególnych miesiącach (dotychczas stosowane były głównie porównania „rok do roku” i „miesiąc do miesiąca”).
Częstotliwość aktualizowania danych się nie zmienia. Raporty z Polski będą dostarczane raz w miesiącu, a w IV kwartale – co tydzień. Gdy tylko nowe informacje są dostępne, użytkownicy otrzymują powiadamienie e-mailem.
Panel badawczy NPD, w którym gromadzone są dane o rynku zabawek w Polsce, obejmuje obecnie 5 sieci: Smyk, Real, Tesco, Carrefour i Empik. Przyłączenie kolejnych planowane jest na marzec 2014 r.
