
Wydawcy gier coraz częściej organizują premiery swoich nowych tytułów w uroczystej oprawie (np. kilka miesięcy temu Granna prezentowała nowego Superfarmera w Muzeum Powstania Warszawskiego). Dziś swoją nową propozycję iKnow pokaże w Ambasadzie Finlandii firma Tactic.
Gra iKnow ukazała się rok temu w Finlandii, skąd pochodzi Tactic. Zebrała świetne recenzje, a wyniki sprzedaży przekroczyły oczekiwania wydawcy. Dlatego przygotowano kolejne wersje językowe, w tym polską. Premiera w Warszawie jest jedną z 11 zaplanowanych na zagranicznych rynkach.
Na dzisiejsze wydarzenie zaproszono przedstawicieli świata mediów i biznesu. Będą oni grać w quizową grę planszową, w której liczy się nie tylko wiedza, ale też umiejętności taktyczne i szczęście.
iKnow jest grą planszową, w której istotną rolę odgrywa interakcja. Wynik zależy nie tylko od poprawnych odpowiedzi na pytania, ale i od trafnych przewidywań, co do wiedzy innych uczestników gry. Gra zawiera 1600 pytań z 4 kategorii (Ludzie, Świat, Kultura, Historia) oraz 4800 podpowiedzi.
Wyjątkowość gry leży w jej odmiennym podejściu i taktyce. Podczas każdej rundy gracze odpowiadają na pytanie w oparciu o podpowiedzi. Im mniej podpowiedzi, tym więcej zdobytych punktów. Zanim gracze odpowiedzą na pytanie, muszą również przewidzieć czy inni gracze będą znali odpowiedź.
To, co wyróżnia iKnow, to brak presji – niekoniecznie wygrywa ten, kto zna wszystkie odpowiedzi. W tradycyjnych quizach atmosfera zabawy często jest zagrożona, gdy jedna wszystkowiedząca osoba dominuje grę lub gdy zasady są zbyt skomplikowane. Grając w iKnow można dobrze sobie radzić dzięki wiedzy lub taktyce i dobrze się bawić obstawiając sukces innych graczy.
Międzynarodowy charakter gry jest widoczny w pytaniach, natomiast krajowa edycja zawiera pytania specyficzne dla Polski.
