Jeden z powodów dalszego wzrostu sprzedaży - Lego Friends.
Jeden z powodów dalszego wzrostu sprzedaży – Lego Friends. Fot BranzaDziecieca.pl

O 13% zwiększyły się w pierwszym półroczu 2013 r. obroty Lego, osiągając wysokość 1,84 mld dolarów. Tym samym udział koncernu w światowym rynku zabawek wzrósł z ok. 8,6% (koniec 2012 r.) do 8,8%.

W krajach europejskich Lego odnotowało 8% wzrost. O 4% zwiększyła się sprzedaż w Ameryce Północnej oraz Środkowej. Najbardziej chłonne okazały się rynki azjatyckie. Dane z pierwszej połowy 2013 r. pokazują 35% zwiększenie sprzedaży. – Wyniki finansowe osiągnięte w Azji potwierdzają słuszność naszych decyzji dotyczących wzmocnienia obecności Lego w tamtym rejonie, m.in. otwarcia biura w Singapurze oraz uruchomienia w przyszłym roku zakładu produkcyjnego w Chinach, który pokryje zapotrzebowanie rynku azjatyckiego – komentuje przedstawiciel firmy John Goodwin.

Dzięki tegorocznemu wzrostowi sprzedaży duński producent wyprzedził na liście największych graczy zabawkowych Hasbro, które od stycznia do czerwca 2013 r. odnotowało przychody w wysokości 1,43 mld dol. Tytuł lidera branży zabawkarskiej nadal należy do Mattela (2,16 mld dolarów).

Jeden z powodów dalszego wzrostu sprzedaży – Lego Friends. Fot BranzaDziecieca.pl