
Koncern Mattel kupił spółkę Mega Brands za 460 milionów USD. Mega Brands jest obecnie drugim pod względem udziałów rynkowych podmiotem w kategorii zestawów klocków konstrukcyjnych (wartość rynku: 4 mld USD) z marką Mega Bloks, oraz silnym graczem w kategorii rzemiosła artystycznego (wartość rynku: 2 mld USD).
– Kluczowym filarem naszej globalnej strategii wzrostu jest strategiczne pozyskiwanie marek zdolnych jednocześnie do właściwego wykorzystania reprezentowanej przez nas skali i do wspierania naszej ekspansji w nowych i rozwijających się kategoriach – powiedział Bryan G. Stockton, prezes zarządu i dyrektor generalny Mattela. – Kategoria klocków i zestawów konstrukcyjnych jest popularna i uniwersalna, a wskaźnik jej wzrostu w ciągu ubiegłych trzech lat należał do najwyższych. Cieszymy się na możliwość wspierania globalnego wzrostu marek Mega Brands i na związany z nim większy wybór zabawek dla większej liczby dzieci i ich rodzin.
Portfel marek koncernu Mattel wzbogaci się nie tylko o Mega Bloks, ale także o produkty licencjonowane, takie jak Halo, Skylanders, Call of Duty, Assassin’s Creed, Power Rangers, Hello Kitty, SpongeBob SquarePants i inne.
Przejęcie Mega Brands stanowi jednocześnie możliwość rozwijania znaczącego segmentu rzemiosła artystycznego, m.in. w oparciu o takie marki, jak Rose Art i BoardDudes.
– Firma Mega Brands wypracowała pozycję lidera w dużych, znaczących segmentach rynku zabawek, zapewniając dzieciom i ich rodzinom możliwość uczestnictwa w doświadczeniach twórczych dzięki innowacyjnym, znakomicie zaprojektowanym produktom wysokiej jakości; Mattel to idealny partner w przedsięwzięciu, którego celem jest wprowadzenie naszych marek na kolejny poziom – powiedział Marc Bertrand, prezes zarządu i dyrektor generalny MEGA Brands. – Jesteśmy przekonani, że skala i globalna obecność koncernu Mattel na stu pięćdziesięciu rynkach świata, w połączeniu z doświadczeniem naszego personelu w kategoriach rzemiosła artystycznego oraz klocków i zestawów konstrukcyjnych, oznaczają wspaniałe możliwości wzrostu dla naszych marek.
Wartość sprzedaży Mega Brands w roku finansowym 2013 wyniosła 405 mln USD. Według danych opublikowanych przez NPD Group w roku 2013, firma znalazła się w pierwszej piętnastce producentów zabawek na świecie pod względem wartości sprzedaży, odnotowując w tym samym roku rekordową sprzedaż zabawek konstrukcyjnych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Firma Mega Brands – z siedzibą w Montrealu, gdzie została założona – zatrudnia około 1700 pracowników w 17 krajach. Koncern Mattel planuje utrzymanie obu zakładów produkcyjnych MEGA Brands w Montrealu i w stanie Tennessee w Stanach Zjednoczonych, oraz siedzibę swej nowej spółki w Montrealu. Zamierza także wykorzystać sprawdzone umiejętności specjalistów MEGA Brands w zakresie projektowania i produkcji zabawek w kategoriach klocków i zestawów konstrukcyjnych oraz rzemiosła artystycznego.
– W koncernie Mattel od lat postępujemy zgodnie z określoną filozofią przejęć – dążymy do tworzenia wartości w drodze realizacji nowych założeń z wykorzystaniem budulca w postaci wspaniałych spółek, które przejmujemy, przy jednoczesnym utrzymaniu i rozwijaniu zasadniczych wartości, talentu i wyjątkowych umiejętności, które sprawiły, że spółki te osiągnęły znaczącą pozycję rynkową – oświadczył Bryan G. Stockton. – Darzymy naszych nowych kolegów i nowe marki Mega Brands wielkim szacunkiem za dotychczasowe osiągnięcia i za entuzjazm związany ze wspólnymi planami na przyszłość.
