Uniwersytet Potworny
Film Uniwersytet Potworny zajął pierwsze miejsce w zestawieniu amerykańskiego box office. Fot. Disney

Film Uniwersytet Potworny, którego premiera odbyła się w miniony weekend w USA, zajął pierwsze miejsce w zestawieniu amerykańskiego box office. Dla wytwórni Pixar (od kilku lat Disney Pixar) to właściwie już rutyna. Każdy z czternastu wyprodukowanych przez nich obrazów zostawał numerem jeden.

Opowieść o początkach znajomości Mike’a Wazowskiego i Jamesa P. Sullivana, którą wyreżyserował Dan Scanlon (twórca m.in. Aut), w ciągu dwóch pierwszych dni wyświetlania w 4004 kinach zarobiła ok. 82 mln dolarów. Według danych Disneya 60% widzów stanowiły osoby w wieku poniżej 25 lat, 73% dochodu ze sprzedaży “wypracowały” rodziny, udział nastoletniej widowni oceniono na 15%. Dla porównania – widzowie, którzy w 2001 r. wybrali się do kin, żeby obejrzeć pierwszą część historii potworów zatytułowaną Monster Inc. zostawili w kasach 62,6 mln dolarów.

Do polskiej premiery, którą zaplanowano na 3 lipca przygotowała się m.in. firma Cobi. W ofercie producenta znalazły się pluszaki przedstawiające studentów strasznej uczelni, gry, figurki i pojazdy.

Film Uniwersytet Potworny zajął pierwsze miejsce w zestawieniu amerykańskiego box office. Fot. Disney