Wśród licencyjnych tematów na targach nie mogło zabraknąć Angry Birds. Fot. BranzaDziecieca.pl

W hali Olympia w Londynie rozpoczęły się wczoraj największe w Europie targi licencyjne. Na liście wystawców nie ma firm z Polski, spotkaliśmy jednak odwiedzających z naszego kraju.

Targi Brand Licensing Europe są miejscem spotkań licencjodawców i licencjobiorców. Można na nich zobaczyć także konkretne produkty licencyjne, np. zabawki, ale służą one wyłącznie jako dekoracje. Na tej imprezie nie sprzedaje się towarów, tylko prawa do używania konkretnych, zastrzeżonych wzorów graficznych.

Wystawa jest podzielona na 3 strefy. Największa z nich to Character & Entertainment (Postacie i rozrywka). Prezentują się w niej m.in. wytwórnie filmowe, producenci gier wideo, nadawcy telewizyjni i koncerny zabawkarskie. Można tam też uzyskać zgodę na wykorzystanie wizerunków ikon popkultury, takich jak Elvis Presley, John Wayne czy Pink Floyd.

W sektorze Brands & Lifestyle (Marki i styl życia) można porównać oferty z dziedziny sportu, motoryzacji, kultury i nie tylko. Natomiast w sekcji Art, Design & Image (Sztuka, wzornictwo i obraz) swoje propozycje pokazują studia graficzne.

W targowych alejkach można spotkać postacie z bajek i komiksów – od Maszy i Niedźwiedzia, przez Minionki i Trolle, po Batmana i Supermana. Atrakcją pierwszego dnia targów było też spotkanie z Davidem Hasselhoffem. Aktor opalony jak na planie Słonecznego patrolu cierpliwie pozował do zdjęć z fanami.

Londyńskie targi zakończą się jutro o 17:00. Relację z Brand Licensing Europe zamieścimy w listopadowo-grudniowym numerze „Branży Dziecięcej”.

Zobacz galerię zdjęć