
W najnowszym numerze „Branży Dziecięcej” (wrzesień 2013) piszemy dużo o tym, jak zmienia się w Polsce dystrybucja artykułów dziecięcych. W artykule „Koniec ery dystrybutorów” zastanawiamy się, dlaczego producenci rezygnują z pomocy lokalnych partnerów.
Odwiedzamy firmę Cybex, która właśnie rezygnuje z krajowego pośrednika i zaczyna sama dostarczać towar do sklepów. Rozmawiamy z Pawłem Palmowskim – przez kilka ostatnich lat wdrażał on system dystrybucji bezpośredniej wózków dziecięcych. Pytamy właścicieli sklepów, czy lepiej współpracuje im się z krajowymi firmami, czy raczej filiami zagranicznych producentów.
Sporo kontrowersji wywołują ostatnio foteliki z osłoną tułowia. Także u nas nie mogło zabraknąć tego tematu.
O tajnikach konstrukcji wózków dziecięcych pisze Dariusz Gozdowski, dystrybutor marki Bebecar i lekarz medycyny. Natomiast Marcin Skowron z firmy Barbaras opowiada o produkowanej przez odzieży, która podobno w Moskwie jest znana bardziej niż w Warszawie. Temat mody dziecięcej kontynuujemy w relacji z targów Pitti Bimbo we Florencji.
Na kolejnych stronach prezentujemy wybranych polskich wystawców na targach Kind + Jugend w Kolonii. „Branżę Dziecięcą” będzie można tam otrzymać na stoisku z prasą fachową, zapraszam do jego odwiedzenia.
Producenci i dystrybutorzy akcesoriów dla dzieci polecają w tym numerze blisko 80 nowych produktów.
Dział Zabawki otwiera raport z nietypowych testów, jakim poddaliśmy najnowszy przebój Hasbro, czyli Furby’ego. Zapytaliśmy też przedstawicieli sklepów z zabawkami, jak oceniają tego stwora.
W przeglądzie klocków proponujemy aż 40 rozmaitych zestawów konstrukcyjnych.
Z Konradem Falkowskim, szefem Granny, zastanawiamy się, ile nowych gier rocznie jest w stanie pomieścić polski rynek. Dalej prezentujemy produkty z licencją Spider-Mana i zapowiadamy nowe tematy, które wkrótce będą na czasie: to Godzilla i dinozaury.
Producenci i dystrybutorzy zabawek polecają w tym numerze blisko 40 produktów.
Jak zawsze polecamy też artykuły współpracujących ekspertów współpracujących z „Branżą Dziecięcą”. Monika Harłacz podpowiada, co zmienić w wystroju sklepu, żeby przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż. Daniel Kotyras radzi, jak usprawnić pracę magazynu i wysyłkę towarów w sklepie internetowym. Krystyna Kmieciak ostrzega przed zmianami w Orydynacji podatkowej, a Marta Grochecka przedstawia zalety Google Analytics. Dalej też piszemy o statystykach, nie tylko internetowych.
Milutek z Wrocławia i Świat Dziecka ze Śląska – to bohaterowie Pocztu Sklepów Polskich.
Producentom i importerom polecamy informacje Polskiego Stowarzyszenia Branży Zabawek i Artykułów Dziecięcych oraz zestawienie niebezpiecznych produktów Rapex.
Na deser mamy felieton, adresowany w zasadzie do kontrolerów UOKiK-u, ale właściciele sklepów na pewno też przeczytają go z zainteresowaniem.
