Tylko dwie kategorie były interesujące dla naszej branży w konkursie Produkt Roku. W obu zwyciężyła jedna firma – i to na dodatek z linią artykułów debiutujących na rynku.

Nagrodę Produkt Roku Wybór Konsumentów Innowacja 2013 zdobyła firma Hygienika. Gala inauguracyjna odbyła się w warszawskim Centrum Konferencyjnym Adgar Plaza. Wszyscy laureaci projektu zostali wyłonieni na podstawie badania, przeprowadzonego na zlecenie firmy Produkt Roku Polska, przez instytut badawczy TNS Polska.

5000 konsumentów wskazało najbardziej godne zaufania nowości rynkowe. Badanie było przeprowadzone zarówno za pośrednictwem internetu, jak i bezpośrednich wywiadów na respondentach w grupie wiekowej 19-59 lat w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Hygienika wygrała w dwóch kategoriach: 1. Szampony dla dzieci z produktem Hygienic Baby aloes i rumianek oraz 2. Chusteczki nawilżane dla dzieci z produktem Hygienic Baby aloes i rumianek.

– Otrzymane nagrody są dla nas podwójnym wyróżnieniem – powiedziała Anna Wierzbicka, dyrektor ds. rozwoju Hygienika. – Hygienic Baby dopiero co zadebiutował na polskim rynku a od razu zostaliśmy docenieni, do tego w grupie najbardziej wymagających konsumentów, jakimi są polscy rodzice.

„Produkt Roku. Wybór Konsumentów” to program marketingowy skierowany do producentów i dystrybutorów produktów z branży FMCG. Program tworzą dwa elementy: wielkie badanie opinii polskich konsumentów na temat nowych lub innowacyjnych produktów oraz tytuł i logo, którym producenci mogą się posługiwać.